Tisdag 18 November

Skola, intervju och barnvakt. Så ser min dag ut väldigt kortfattat.

Dagens lektioner: Miljökunskap, eget arbete. Geografi, mest eget arbete. Svenska, eget arbete. Projektarbete, är alltid eget arbete men idag skulle vi åka och intervjua Peter Åkerbäck.

Eftersom Peters son var   sjuk hade han erbjudit att vi fick komma hem till honom i Aspudden. Så vi åkte mot Aspudden, inte allt för knepigt. Vi kom fram en halv timme innan vi skulle möta honom så Sofie, Bellan och jag satte oss på ett fik. Mycket trevligt. Intervjun gick riktigt bra, snacka om en bildad snubbe.

Efter besöket i Aspudden skulle jag vara barnvakt. Så klart var jävla old 12an cepe, så vi fick sitta och vänta i Alvik i drygt femton minuter. Tyckte lite synd om barnen eftersom jag kom lite sent, men det var glada när jag kom i alla fall.

Idag när Beata och jag sitter vid matbordet uppstog en väldigt gullig konversation:

Beata - Helenaaa, vet du vad som gör mig lycklig?

Helena - Nej, säger jag fundersamt, berätta

Beata - När jag kommer först till toan

Helena - WTF!? ( tänker jag)

Beata - Då slipper man kissa ner sig...

Hahaha om alla endå blev lyckliga så lätt


Nu ska jag återgå till lite plugg innan det är dags för DESPERATE HOUSEWIVES

Beata och Saga för nästan tre år sen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0