2:a advent

Så börjar också söndagen den 7 december lida mot sitt slut. 2:a advent. Dagen har spenderats med geografi, historia, psykologi, religion, samhällskunskap och lite miljökunskap. Underbara söndag...

Gick en promenad nu på kvällen med Oskar och Bamse. Tydligen heter Bamse Maximilian i mellannamn (!?). Situationen ser ut så här:

Vi har gott till Bromma Gymnasium för att Oskar skulle visa mig att han kan " ta ringen". Bamse är lös. Jag kollar lite på Brommas Gymnasium. (Kikade in i deras matsal och ser att det har som spärrar för att komma in. Typ spärrar som man drar sina SL- kort i. Orka mat kort.) I alla fall...


Bamse springer helt plötsligt iväg. Helvette, orka jaga harar, tänker jag.

O ropar. - "stanna Bamse Maximilian Jerling!"

H- WTF!? (tänker jag) Sen när har Bamse ett mellannamn?

O - jag vet inte, sen nu typ.

H - jaha.



Ja så nu vet ni, Bamses hela namn är alltså Bamse Maximilian Jerling.

Så har vi tänt andra ljuset




Rätt svar: Björn Gustafsson

Kommentarer
Postat av: mickan

hahahah maimilian! sweet bamse-man..



ofta det är björn.

2008-12-08 @ 08:07:45
URL: http://glittramer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0